Назва дещо перекручує справжню ситуацію. Насправді ПР давно підняла б ціни для населення, аби не вибори. Саме тому підвищення неминуче.Те, що газу власного видобутку достатньо для населення, їх не цікавить. Вони не зацікавлені і у зниженні ціни взагалі, адже в таком разі буде менше іти до бюджету надходжень, не кажучи вже про їх власні кишені Януковичів, Фірташів, Пінчуків і інших... Тож байки, про це, лише байки.
"Україні доведеться підвищити ціни на газ для населення на 35-40 %"
ФОТО: andriynovak.info
Бюджет 2013 року — фантастичний документ, який не відображає справжньої економічної реальності України.
Про це в інтерв'ю Gazeta.ua розповів кандидат економічних наук Андрій Новак.
Які сильні та слабкі сторони бюджету на наступний рік?
Про сильні сторони бюджету-2013 не йдеться. Це фантастичний документ. У ньому уряд спромігся покращити усі без винятку економічні показники: підвищити темп росту ВВП, зменшити державний борг і темпи інфляції, збільшити соціальні виплати. З точки зору економічної теорії це - неможливо. Хоча про що говорити, якщо у день презентації бюджету прем'єр-міністр назвав не той показник росту ВВП, який закладено у ньому. Вранці — ріст 3,6 відсотків, а вже по обіді — 4,6. Отак "малюють" цифри у бюджеті на 2013 рік. Бомба, закладена у бюджеті, — його абсолютна відірваність від реалій української економіки.
Окрім цього, він абсолютно не відрізняється від такого ж документа 2001-го чи 2012 року. Співвідношення між статтями дохідної частини і видатків - такі ж. Але як таке можливо? Прийняття бюджетної, податкової, пенсійної реформ мали б вплинути на бюджет, змінити його. А змін немає. То де ж ті реформи? Ось і видно наскільки відрізняється економіка на папері та в реальному житті українців.
Міністр фінансів Юрій Колобов сказав, що уряд планує без проблем розплатитися із зовнішніми боргами у 2013 році. Чи можливо це і де Україна візьме гроші на виплату боргів?
Безперечно, розрахується. Але чим? Грошима із нових позик.
Яким є сьогодні стан української економіки, чого чекати у найближчі місяці?
Сьогодні уряд невчасно виплачує зарплати вчителям, лікарям, пенсії. А це затримки статті бюджету. Якщо вже й вони страждають - ситуація дуже погана. Натомість незахищені статті, як от будівництво доріг, запозичення місцевим бюджетам, уже давно заморожені. Та й тенденції — невтішні. Найближчим часом Україні доведеться піти на умови МВФ й підвищити ціни на газ для населення не на 3-4%, а на 35-40.
Що буде з гривнею? Як це вплине на добробут звичайних українців?Наскільки зростуть ціни на продукти?
Уряд зізнається, що після виборів Нацбанку доведеться відпустити гривню. Плюс — підвищення цін на газ. Наслідки для звичайних українців — передбачувані: стрімке зростання цін. Енергоносії лише початок ланцюга ціноутворення. Якщо вони зростають на такий великий відсоток, це — початок дуже поганої тенденції зростання цін по всій економічній системі. Найбільше ж це стосуватиметься тих товарів, велику долю у собівартості яких відіграють енергоносії чи транспортні послуги. Наприклад, продуктів, які не мають довгого терміну зберігання. А це - молоко, м'ясо, хліб тощо. Адже частка транспортних перевезень у ціні цих продуктів становить від 20 до 60 відсотків.
Як на економіку України вплинуть парламентські вибори?
Вибори вплинуть безпосередньо на стосунки з Європою. Якщо вони будуть проведені недемократично, то Євросоюз може прийняти рішення застосувати до України економічні санкції. Тоді на нас чекатиме економічна ізоляція. Звичайно, й кількість іноземних інвестицій у нашу економіку також катастрофічно зменшиться. А це — найгірше, що може статися.
Україна уже давно веде неприйнятну для Євросоюзу політику. Уряд опинився у лещатах євроатлантичних країн. Європа не приймає політичні аспекти української влади, а Російську Федерацію відштовхують будь-які спроби української сторони економічно огризнутись, як от змінити Харківські угоди. Та й для заради партнерства з Росією Україні доведеться йти на суттєві поступки. Ймовірно для цього і вводять закон про земельний банк. Сучасна українська влада не може знайти спільної мови ні з Європою, світом, ні з Росією. Тому доводиться шукати іншого стратегічного партнера, поза трикутником Євросоюз-США-Росія.
Зараз цією країною є Китай?
Характер економічних проблем Китаю дуже відрізняється від нашого. У цієї держави — надлишок капіталу. Китайці переймаються тим, куди його подіти, аби він працював і приносив прибуток. Китайська економіка — масштабна, вона розвивається швидкими темпами. Цілком логічно, що українська влада звернулась туди за кредитами. Китай же із задоволенням їх надає, та й відсотки набагато нижчі, аніж у цивілізованому світі.
Проблема не в тому, що кредит отримали від Європи, Китаю чи США. Важливо, як ці кредити використовують. У нас їх витрачають на проїдання, повернення попередніх боргів, і не запускаються на економічне відтворення у реальних секторах економіки. Такі кредити лише погіршують нашу економічну ситуацію.
Яких реформ потребуватиме економіка України після виборів?
Україні потрібні комплексні реформи. А досі цього не робив жоден уряд. Тому зміни й не спрацьовують. Податкову реформу розробляє одне відомство, пенсійну - інше, бюджетну — ще інше. Вони не пов'язані між собою. Логічно ж, що пенсійна реформа повинна починатися із податкової і завершуватися бюджетною. До економічного поля потрібно підходити тільки системно. Неможливо створити рай локально у якомусь регіоні, комплексі чи сфері. Очевидно й те, що точкові реформи, на зразок введення податку на розкіш, не здатні вплинути на ситуацію.
http://gazeta.ua/articles/business/_ukrajini-dovedetsya-pidvischiti-cini-na-gaz-dlya-naselennya-na-35-40-ekonomist/456014
Немає коментарів:
Дописати коментар